23 Kasım 2008 Pazar

anneme mektup

Merhaba anne...
Anne diyebilmek ne kadar güzel bir şey.
Anne...

Her şeyi bir kenara bırakıp,kötü olan her şeyi,iyi olan her şeyi bir kenara bırakıp sadece anne diyebilmek. Emeğin anlamı,sabrın anlamı,uykusuzluğun,sevincin,tebessümün,gözyaşının anlamıdır anne ve paylaşımın yücesinde bir şey.

Paylaşım...
Belki çok şey paylaştık,belki de hiçbir şey. Ama güzel olan bir şey vardı, SEVGİ...hiçbir şey beklemeden sevmek. Belki yansıtıldı,belki de tam tersi. Vakitsiz ağlamak var anne usulca ve koynuna kapanmak ve saatlerce kalmak öylece ve kokunu en güzel duyguyla bir bebek saflığında,bir bebeğin gözündeki pırıltıyla ve öylesine içten içime çekmek var...
Kulağımda bir türkü; ‘iki dağın arasında kalmışam’....iki dağın arasında mıyım,neredeyim? bir yanda İstanbul... çocukluğumun geçtiği sokaklar,sevdiğimi kaybettiğim ev,içten olmasa da sadece gülmek için gülen ben,elimde beslenme çantasıyla ve kendimden büyük okul çantamla gülerek sana bakan çocukluğum. Okuldan kaçıp parka ağlamak için giden ve bir vakit Beşiktaş Sahili’nde çayını yudumlayan ben. Onca hüzün,onca sevinç,onca tebessüm ve gözyaşı... bir de yar sesi anne. İstanbul içinde kocaman bir yar sesi. Ve bir yanda Ankara. Peki anne neden rahatım dediğim yerde onca yaşanan şeyler yaşanmamışçasına,onca gözyaşı dökülmemişçesine,hiçbir şey olmamışçasına neden bu kadar özlüyorum İstanbul’u?
Şimdi yatağımdayım,sesini özledim anne. Nedendir bilmiyorum bu yazdıklarım. Yüzüne söyleyebilir miyim?biliyorsun söyleyemem. Beni tanırsın sen...buraya geldiğimde sen gitmiştin ve yoktun yanımda. Gözlerim seni aradı ve ilk defa korktum yalnızlığımdan,içimden ağlamak geldi,ağlayamadım. Bazen düşünüyorum da,benim için ağladığın günler,o kutsal gözyaşın benim için çok zor bir şeydi. Gözyaşı...bunun anlamını biliyorum. Senin bir gözyaşın için ben bin gözyaşı döktüm ve eğilip silemedim yanaklarını,bir türlü özür dileyemedim ve seni seviyorum diyemedim.
SENİ SEVİYORUM ANNE...

eren ergül
2002 eylül

9 yorum:

Adsız dedi ki...

ana gibi yar, istanbul gibi diyar olmaz..

mavi dedi ki...

ben bu sözü başka hatırlıyorum ama neyse :):)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

sen ne anlarsın :))

Adsız dedi ki...

Canım benim, bu yazını okurken duygulandım, annen çok şanslı, diğer annelerde şanslı tabiyiki ama senin gibi bir evlada herkes sahip olamıyor.

mavi dedi ki...

canımsın esram,seni çok seviyorum...

Adsız dedi ki...

"ANNE"; hiçbir cümleyle ifade edilemiycek tek Gerçek TEK cümle ANNE......

Adsız dedi ki...

beni ağlattın..sanırım aynı duyguları yaşıyoruz kardeşim..harika dizeler harika anlatım..gerçekten mükemmelsin..tebrikler.

mavi dedi ki...

teşekkür ederim :) yürekler,hisler aynı ise aynı yolda yürüyoruz demektir...

Adsız dedi ki...

ancak bukadar güzel anlatılabilir anne :))) yüreğine sağlık.. :))zeliha